sobota, 10 sierpnia 2013

Kurs na weekend - Przestrzenna kartko-ramka / The Weekend Tutorial - Dimensional Frame Card

W kolejnym odcinku naszych weekendowych kursów Zielonooka pokaże Wam, jak wykonać efektowną kartkę:
In the next episode of our Weekend Tutorials series Zielonooka shares her idea on an impressive card:


Kartko - ramka, którą przygotowałam, powstała na specjalną okazję: 60-te urodziny pewnego wędkarza. Jest jednocześnie kartką jak i ramką, którą  można postawić na półce. Poszczególne elementy umieściłam na kosteczkach dystansowych, dzięki temu uzyskałam ciekawy efekt 3D.
Jeśli macie ochotę wykonać podobną kartkę, zapraszam na kurs :-)
The frame card I want to share was created for a special occassion: 60th birthday of a certain angler. It's both a card and dimensional frame that you can put on a shelf. I mounted the particular elements on 3D foam dots to get an interesting perspective effect.
If you'd like to make such a card, here's my tutorial for you :-)



Potrzebne materiały:
- papier do scrapbookingu lub karton
- linijka
- nożyczki
- baza kartki o wielkości 13x13 cm
You'll need:
- scrapbooking paper or cardstock
- ruler
- scissors
- card base measuring 13x13 cm

Krok 1.
Z arkusza papieru wycinany kwadrat o formacie 20x20 cm i rysujemy linie wg schematu.
Step 1.
From a sheet of paper cut a square measruing 20x20 cm, then draw lines following the template in the photo (all measurements in cm):

Krok 2.
Wycinamy zbędne elementy i bigujemy (przerywana linia) wg schematu.
Step 2. 
Cut along full lines and crease along dotted lines according to the template.



Krok 3.
W miejscu bigowania zaginamy papier aby uformować naszą ramkę.

Fold the paper along the creased lines to shape the frame.

Krok 4.
Sklejamy.
Step 4.
Glue.


Krok 5.
Powstałe od wewnętrznej strony ramki dziury maskujemy poprzez naklejenie pasków papieru o odpowiedniej szerokości i długości (u mnie miał on wymiary 1,5x10,8cm)
Step 5.
Cover the ugly holes in the inner sides of the frame with strips of paper (for the used measurements, cut strips 1,5 x 10,8 cm)





Krok 6.
Gotową ramkę naklejamy na wcześniej przygotowaną bazę a następnie wnętrze ramki wypełniamy wg własnego uznania :-) Ja użyłam mnóstwa podartych kawałków papieru, by stworzyć warstwowe "fale".

Step 6.
Attach your finished frame onto the card base and fill the inside to your taste :-) I used plenty of torn pieces of paper to create layered "waves".



W swoim kursie Zielonooka wykorzystała:
For her tutorial Zielonooka used:

5 komentarze:

Kwiat_wisni7 pisze...

Bardzo fajny kurs i bardzo fajna ramka - trochę pracochłonna, ale wygląda niesamowicie - na pewno spróbuję zrobić coś podobnego :)))

Matilde pisze...

Fantastyczny efekt!!!!!!!

Anonimowy pisze...

Ramka strasznie mi się spodobała i właśnie postanowiłam taką zrobić i niestety okazało się, że szablon jest źle narysowany (ten drugi z zakreskowanymi częściami). Miejsca nacięte na sklejenia powinny być o jedną kratkę dalej (zawierać w sobie pole 1,5cm). Ten pokazany niżej już docięty fragment jest poprawny, ale taki nie wyjdzie z tego schematu. Właśnie według niego zrobiłam i zostały mi dziury z zewnątrz. Pozdrawiam i mam nadzieję, że nikt się na mnie nie pogniewa za tą korektę.

Zielonooka pisze...

Dzięki Aniu za słuszną uwagę zaraz błąd naprawimy :*

Anonimowy pisze...

Proszę bardzo. To dodam jeszcze, że do maskowania tych dziur w środku idealnie nadaje się dekoracyjna taśma, która ma dokładnie 1,50cm :-)

 
speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com